دررسانه ها:محصولی در رقابت با  مشایی

یزدفردا :علیرضا خامسیان:شاید ادعای بزرگی نباشد که صادق محصولی در پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات نهم ریاست‌جمهوری نقش محوری را ایفا کرد. محصولی که در حلقه یاران نزدیک احمدی‌نژاد قرار می‌گیرد و سوابق دوستی دیرینه‌یی با او دارد در انتخابات نهم، رییس یکی از ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد بود. ورود محصولی به دولت نهم همزمان با برگزاری انتخابات دیگری بود که سرنوشت تداوم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد را رقم زد. حضور کوتاه‌مدت او در وزارت کشور که بعد از استیضاح علی کردان صورت گرفت روزهای پرحاشیه‌یی برای مرد اول کابینه احمدی‌نژاد بود. اما در دولت دهم هم حضور محصولی تداوم بلندمدتی نداشت و بعد از ادغام چند وزارتخانه که وزارات رفاه را هم شامل شد حکم خروج زودهنگام محصولی از دولت صادر شد. گفته می‌شد محصولی به دلیل اختلافاتش با یکی از مقامات ارشد اجرایی از کابینه دهم کنار گذاشته شد. از آن زمان بود که شایعات مختلفی درباره آینده محصولی بر سر زبان‌ها افتاد، عده‌یی او را کاندیدای نمایندگی مجلس دانستند و برخی حضورش در فعالیت‌های اقتصادی را پیش‌بینی کردند اما عملکرد محصولی نشان می‌دهد آنچنان تمایل به حضور مستقیم در صحنه سیاست ایران ندارد و بیشتر تلاش می‌کند پشت پرده در چینش نیروهای مورد نظر خود در نهادهای مختلف از جمله مجلس اقدام کند، از این روست که روز گذشته حسن نوروزی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از نقش صادق محصولی در جبهه نیروهای انقلاب خبرداد. طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر تشکیل شورای حکمیت اصولگرایان با عضویت محصولی شنیده شد اما نوروزی بدون اشاره به تشکیل چنین شورایی از عنوان جبهه نیروهای انقلاب که جدای از رایحه خوش خدمت است سخن گفت. وی به ایسنا گفت که‌ جبهه نیروهای انقلاب از افرادی همچون حسینیان، زارعی و محصولی تشکیل شده که با رایحه خوش خدمت متفاوت است. به گفته این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی، جبهه نیروهای انقلاب متشکل از افرادی است که به آقای احمدی‌نژاد در انتخابات‌های 84 و 88 کمک و ستادهای انتخاباتی و مردمی را دایرکردند، اما از مشایی و بقایی مجزاست.

وی همچنین توضیح داد که اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی با یارگیری گسترده‌تری به نام «جبهه نیروهای انقلاب اسلامی» اعلام موجودیت کرده است که ربطی به رایحه خوش خدمت ندارد. به گفته نوروزی، جبهه نیروهای انقلاب جزو گروه «7+8» است که به مقام معظم رهبری معتقد است، به آقای احمدی‌نژاد علاقه‌مند است و با آقای مشایی ارتباطی ندارد. نوروزی گفت؛ این جبهه با عنوان جریان حامی آقای احمدی‌نژاد و جدا از مشایی و در ذیل جریان اصولگرا فعالیت می‌کند و راه این جبهه همان راه اصولگرایان است. تلاش صادق محصولی برای مقابله با لیست منتسب به اسفندیار رحیم‌مشایی در انتخابات پیش‌رو زمانی به واقعیت نزدیک می‌شود که خروج او از دولت دهم گفته می‌شود با اشاره مشایی صورت گرفت و حتی رسانه‌های جریان اصولگرا بعد از تودیع محصولی که بدون حضور مسوولان ارشد نهاد ریاست‌جمهوری صورت گرفت از صف‌بندی جدید تیم محصولی-مشایی در مقابل هم سخن به میان آوردند.

 

به نظر می‌رسد طیف مشایی به دنبال ریاست‌جمهوری مشایی در دوره یازدهم است و در رسانه‌های منتسب به این جریان هم تبلیغ می‌شود که نظر احمدی‌نژاد نیز همین است اما زمزمه‌هایی از سایت‌های نزدیک به رحیمی درباره احتمال کاندیداتوری وی هم بیان می‌شود.

طیف یاران محصولی نیز احتمالا به دنبال معرفی سیدمجتبی ثمره هاشمی برای ریاست‌جمهوری یازدهم هستند.


آیا محصولی توان رقابت با اسفندیار رحیم مشایی را دارد و آیا این‌بار هم می‌تواند فهرست و فرد مورد نظر خود را به قدرت نزدیک کند؟محصول کار فعالیت این دور محصولی منهای یار نزدیک حلقه ارومیه است.

منبع:  روزنامه اعتماد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا